Drukuj
czwartek, 04.03 2010

Po wiadomości o Xbox Live

Szanowni Czytelnicy,

 

Z uwagą przeczytałem wszystkie komentarze, którymi dzieliliście się na moim blogu pod wiadomością o Xbox Live. Przyznam, że jestem zaskoczony tak bardzo negatywnym odbiorem przesłanego wczoraj komunikatu na temat przyszłości usługi Xbox Live. Dlaczego jestem zaskoczony?
 
Otrzymaliśmy przede wszystkim pozytywną informację, że już wkrótce, na targach E3 w Los Angeles zostaną ogłoszone wiadomości, które – jak sądzę - ucieszą wszystkich użytkowników konsoli Xbox.
 
Jak słusznie wszyscy czytelnicy zauważyli, Microsoft jest dużą korporacją, która jest notowana na giełdzie. Wszelkie działania dotyczą nie tylko danego kraju, ale mają wpływ na firmę także w skali globalnej.
 
W związku z tym wszelkie istotne informacje, a takimi będą te w czerwcu, są ogłaszane centralnie przez korporację Microsoft. Osobiście muszę powiedzieć, że już nie mogę doczekać się targów E3.
 
Mam nadzieję, że teraz inaczej spojrzycie Państwo na przesłaną wczoraj wiadomość.
 
Jacek Murawski

Komentarze

poniedziałek, 14.06 2010
Nick: chcemylive
I gdzie ten Live? Kolejne obietnice... tak jak od wielu lat. Szkoda że WWL umarło.
sobota, 10.04 2010
Nick: Newada
Witam, dlaczego Pan robi z Polaków idiotów? Pana wypowiedzi nie wnoszą do tematu Xbox Live. Co ma wspólnego wyzszy poziom dla wszytkich użytkowników Xbox jeśli Polacy nie mją podstawowego. Ja ja wielu Polskich użytkowników korzystam z Xbox Live, jak obywatek UK lecz to nie rozwiązuje problemów, ponieważ w dodatkowch usługach jestem blokowany po IP (nieodpowiedni region). Mam na myśli serwisy, które niedawno zostały udostępnione na xbox np. tv, radio. Więc sam dostęp do Xbox Live to jeszcze nie wszystko.
środa, 17.03 2010
Nick: hutnik
Mam nieprzerobioną konsole i mówiąć wprost moja cierpliwosc się juz konczy, kupując grę za 200 zł konczę w wiekszoci przypadków tryb single w kilka dni... i co dalej ? tyle kasy ma lezec na polce? to skandal ze nie mozna normalnie pograc w sieci .... coraz powazniej zastanwaim sie na kupnem PS3 i pozbyciem sie xbox-a
wtorek, 16.03 2010
Nick: wloczynet@gmail.com
Korporacyjna nowo-mowa. Zero konkretów, nic o live tylko rzucenie zasłony dymnej, a na E3 ogłoszą kilka nowych tytułów i przystawkę do monitorowania ruchu. No i co? nie cieszycie. Oż Wy niewdzięczni Polacy....
poniedziałek, 15.03 2010
Nick: nathaniel
Informacja, którą pewnie Pan otrzymał ale pozwolę sobie ją zacytować:

"Zdaniem Federacji Konsumentów informacja o niedostępności usługi Xbox live powinna zostać przedstawiona przed zakupem. Brak takiej informacji skutkuje tym, iż konsument może domniemywać, że dostaje towar pełnosprawny zgodnie z załączoną do sprzętu instrukcją obsługi (którego jedną z właściwości jest dostęp do usługi Xbox Live). Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej niezgodność towaru to przydatność do celu, do jakiego towar jest zwykle używany, oraz posiadanie właściwości cechujących towar tego rodzaju, przy czym usługo Live jest niewątpliwie właściwością konsoli, która ją cechuje, a która nie zostaje w jakikolwiek sposób przez dystrybutora/sprzedawcę zanegowana na żadnym etapie zakupu. W związku z powyższym można reklamować towar z tytułu niezgodności towaru z umową, a ponieważ jest to wada, której usunąć się nie da, należy mu się zwrot ceny za towar zapłaconej, przy czym to sprzedawca musi udowodnić, iż o fakcie nie posiadania przez konsolę omawianej właściwości, poinformował nas przed zakupem.

Federacja Konsumentów w pełni popiera działania akcji "We want live" w zakresie, w jakim ani producent ani dystrybutor ani sprzedawca nie informuje konsumenta na etapie zawierania umowy o braku jednej z elementarnych cech, ze względu na które konsument może zawrzeć umowę. Działanie takie wypełnia przesłanki wprowadzenia w błąd przez zaniechanie, poprzez pominięcie istotnych informacji potrzebnych przeciętnemu konsumentowi do podjęcia decyzji dotyczącej umowy, co może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął (art. 6 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym).

z poważaniem
Paweł Pikus
Federacja Konsumentów
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/"
czwartek, 11.03 2010
Nick: nathaniel
Małe pytanie czy w polskim wydaniu EK Alan Wake zabraknie jak zwykle kodu DLC na pierwszy dodatek, jaki się pojawi oraz theme i avki. Gra wydawana jest pod skrzydłami M$ stąd też pytanie. Jakoś EA Polska nie ma problemu z dodawaniem kodów do DLC. Jeśli znów mam być oszukany jak w przypadku EK Fable 2 to ponownie zasilę kasę angielskiego amazona a nie polskiego dystrybutora. Przykre.
czwartek, 11.03 2010
Nick: green point
hm - szkoda, że nie ma tu systemu głosowania(czy oceniania) - czerwone minusy i zielone plusy uświadomiłby panu Jackowi, że jest raczej zaskoczony negatywnie a nie pozytywnie
środa, 10.03 2010
Nick: f
Jak tak można!!
wtorek, 09.03 2010
Nick: ... mam nadzieję
Major Nelson pewnie czyta Kotaku to powinien dotrzeć do tego: http://kotaku.com/5488926/microsoft-poland-is-pissed-off; tam jest Pinglisz angielski wklejony jako cycat.

Teraz pewnie mimo niechęci do podzielenia się tą informacją z Redmond padnie zza oceanu niewdzieczne pytanie "o so chosi"... mam przynajmniej nadzieję.
wtorek, 09.03 2010
Nick: AndrzejG.
Panie Jacku, wystarczyło by powiedzieć, że tą atrakcją E3 nie będzie dla nas Natal :) A zdziwionym być nie należy, bo ludzie od początku oczekiwali jasnej odpowiedzi - taka była umowa, więc nic dziwnego, że są zawiedzeni. Rozumiem co pan ma na myśli, ale sam też jestem zawiedziony odpowiedzią i nic na to nie poradzę. A, że wielu naszych rodaków nie troszczy się o ładne słówka, taki mamy efekt jak widać. Miejmy tylko nadzieję, że ludzie mający siłę nabywczą pod wpływem emocji nie sprzedadzą swoich konsol zwolennikom "moddingu" :> Możliwe, że gracie też na popularność i staracie się zyskać na marketingu wirusowym. Cóż - czego by tam nie ogłosili, mam nadzieję, że nie zawiodę się ponownie. Pozdrawiam.
poniedziałek, 08.03 2010
Nick: Nick
Co za kretyńskie pytanie Guerilla. Za taką cenę jak teraz jest to niezmiernie opłacalne względem tego, co oferuje live. osobiście nie rozumiem po co live bez konta gold i możliwości grania w po necie.
sobota, 06.03 2010
Nick: Guerilla
Ale tak z ręką na sercu.... ilu z Was gdy już będzie polski Live wykupi abonament? Tak wprost..odpowiedzcie sobie też na to pytanie.
sobota, 06.03 2010
Nick: Szmajdzik
Spoko, wielka wiadomość na E3 czyli co............... NATAL !!
Polski Live - "planujemy zapowiedzieć za rok..." I tak w kółko.
piątek, 05.03 2010
Nick: juzniewlive
Kilka UWAG


1. Wasza AKCJA sprzed miesiąca obraża MNIE ponieważ MAM X360 i NIE PRZEROBIŁEM JEJ i DOMAGAM SIĘ XBL PL

2. Wasza odpowiedź jest SKANDALICZNA i nie przeszłaby na sucho w żadnym kraju na zachód od Odry. W takiej Francji zaangażowałyby się w to sfery rządowe. TAK RZĄDOWE i pogoniliby was tak batem, że zatrzymalibyście się na środku Oceanu!

3. Czy Jakuba Mirskiego dosięgną jakieś konsekwencje za obrażanie nas graczy? W NORMALNYM KRAJU wyleciałby z roboty z hukiem

4. Właśnie kupuję Playstation 3. Na X360 nie kupię już ŻADNEJ gry choć byłem lojalnym klientem od 2006 roku!! To właśnie SUKCES waszej akcji. Możecie sobie POGRATULOWAĆ !!!!
piątek, 05.03 2010
Nick: Marek Andrys
Panie Jacku, czekamy na jakąś odpowiedź na te wszystkie komentarze. Np. dlaczego nie informujecie oficjalnie że wasze produkty sprzedawane w Polsce (X-BOX, gry) nie są pełnowartoścowe??
Zdaje sobie sprawę z trudności tego pytania dla Pana, mimo wszystko oczekuję odpowiedzi.
piątek, 05.03 2010
Nick: gracz xbox 360
Panie Jacku, a czy zamiast (jeśli oczywiście okaże się to niemożliwe w tej generacji sprzętu) wprowadzenia usługi live w polsce nie dało by się z centralą wynegocjować ściągnięcia blokad regionalnych na dodatki d ogier? był by to miły gest ze strony Polskiego oddziału ukazujący społeczności że jednak walczycie o rynek w Polsce, Teraz czujemy się jak gracze drugiej kategorii, kupujemy wersję Limitowaną np. Forzy 3 a kodów na dodatkowe auta u nas nie ma...

wie Pan że to dość interesująco wygląda... klienci piszą petycjęi tworzą ruch społeczny wyrażając chęc zakupu produktów Pana firmy, chca wydać pieniądze - a MS im na to nie pozwala...
piątek, 05.03 2010
Nick: Tymczasowy BAN dla XBOX 360
Przypadła Panu taka funkcja w polskim oddziale Microsoftu wysłuchania wszytskich tych zażaleń na swojego pracodawce ale ktos to musi byc. Padło na pana. Pewnie jak Pan widzi rosnącą liczbe komentarzy to nie chce sie tego czytać. NIe dziwie sie.

Jest taka smutna prawda że Ci wszyscy co kupuja LEGALNIE oryginalne gry przeznaczone na XBOX 360 sa w jakims sensie okradani przez MS smutne.

Dobrze że do sierpnia bede mial sporo innych zajęć a co za tym idzie nie bedzie czasu żeby sie rozerwać wieczorami przy Xbox 360 to odłoży w czasie rezygnacje z produktów MS. Poczekamy zobaczymy i w czerwcu okaze sie czy Sony odnotuje wzrost sprzedazy PS3 i związanych z nim produktow. Cos mi sie wydaje ze i tak na czerwcowych E3 usłyszymy tylko ze usluga LIVE na Polske bedzie wprowadzona do konca roku czyli beda kolejne mydliny a tak bym chcial legalnie pograc sobie w MW2 i zdobywac kolejne stopnie prestizu.
piątek, 05.03 2010
Nick: DMG
Kto jak kto, ale pan Murawski doskonale wie, że ogłoszenie na oficjalnej i ważnej konferencji, że m.in. MS wprowadza LIVE do Polski zabiłoby śmiechem i niedowierzaniem cały cywilizowany świat, który nie byłby w stanie pojąć jak mogło nie być tej usługi w kraju gdzie równocześnie prowadzona jest normalna działalność biznesowa, a konsole i gry sprzedawane są w pełnej cenie.
Fakt, że przymyka się oko na tysiące Polaków zarejestrowanych na inne kraje i mając pełną świadomość łamania regulaminu usługi pobiera się opłaty za korzystanie z LIVE byłoby skandalem na skalę bez mała światową! Gdyby podpadało to pod sądownictwo amerykańskie MS musiałby się liczyć z ogromnymi karami. Mimo, że kary MS nie grożą to wpadka marketingowa byłaby równie kosztowna.
czwartek, 04.03 2010
Nick: fgg
Mam DOSYĆ waszych wykrętów!!! Ktoś powinien z urzędu się zająć tym, że nie dostarczacie pełnej usługi. Kończę z waszymi produktami. KONIEC
czwartek, 04.03 2010
Nick: Radek N.
Panie prezesie, podobnie Amerykanie zwodzą Polaków w kwestii zniesienia wiz. Dlaczego ciągle musimy czekać? Dlaczego pana korporacja zmusza dziesiątki tysięcy graczy do czekania na coś, co powinniśmy mieć już dawno? Naprawdę wprowadzenie Xbox Live Polska to taki problem? Przecież nie dostaniemy tej usługi za darmo. Ma pan piękny cytat dotyczący kryzysu. Mam nadzieję, że firma, którą pan reprezentuje, nie okaże się tą słabą firmą. Polski gracz ciągle musi czekać. Na co? Czy złotówki mają inny zapach niż dolary, euro, funty? Złotówka nie śmierdzi, bo chętnie ją przyjmujecie w rozliczeniach. Kiedy Amerykanie przestaną pływać w tym oceanie megalomanii. Korporacyjny samozachwyt proponuję zamienić na ciężką pracę w myśl starej, wolnorynkowej zasady - klient nasz pan (a nie na odwrót).

Jest wiele powodów, dla których warto jest wybrać konsolę XBox. Ja zakochałem się w niej od pierwszego wejrzenia. Mimo iż równie dobrze mogłem kupić Playstation 3. Nie, pozostanę przy konsoli Microsoftu. Tylko na Boga, proszę nam nie mydlić oczu.
czwartek, 04.03 2010
Nick: Nick
Czy trzeba czekać aż do E3 na to by M$ powiedział, że Live w Polsce nie będzie !?
A te całe "interaktywne doświadczenia" to chyba nic innego jak Natal.

Kupuje wybrakowany produkt !
-Przepłacam

Z jednej strony żałuje, że nie kupiłem PS3 bynajmniej Sony dba o klienta i mimo iż nikt nie wymagał od nich wprowadzenia PSN w Polsce wprowadzili je sami !
Choć mi już o samego Live tylko o traktowanie Polski przez Centrale M$

Widząc jak kupuje zdrapki XBL na allegro to jestem pewien, że M$ zwrócił by się koszt wprowadzenia XBL w Polsce szybciej niż im się chyba wydaje.
czwartek, 04.03 2010
Nick: KaszaWspraju
Naprawdę jest pan zaskoczony negatywnym odbiorem lakonicznej, pięcio zdaniowej ,notki z błędami bez żadnego podpisu. Naprawdę ?

Uzasadnienie jest powieleniem wspomnionej notki, bo oświadczeniem nie można tego nazwać,

@Otrzymaliśmy przede wszystkim pozytywną informację, że już wkrótce, na targach E3 w Los Angeles zostaną ogłoszone wiadomości, które – jak sądzę - ucieszą wszystkich użytkowników konsoli Xbox.

Jak słusznie wszyscy czytelnicy zauważyli, Microsoft jest dużą korporacją, która jest notowana na giełdzie. Wszelkie działania dotyczą nie tylko danego kraju, ale mają wpływ na firmę także w skali globalnej.@

Ucieszą wszystkich użytkowników, a nie polskich ?
Rozumiem że polski live jest najważniejszą informacją na E3 dla Microsoftu ?
Ciekawe jeszcze jest to, że pan ( Jacek Murawski) nie użył słowa : Polska, Polacy, Polscy
czwartek, 04.03 2010
Nick: ŁS
Huuh, ochłonąłem i na trzeźwo popatrzałem na sytuację. Uważam że obecna frustracja jest też po części spowodowana naszymi oczekiwaniami. Chyba większość z nas sobie mówiła że 3 marca albo LIVE albo nic. Sami się nakręcaliśmy, a nie mieliśmy do tego powodów. Postulat WWL to XBL w 2010 roku, a o miesiącu nic nie jest napisane. Wiele tu mówi - po co E3 na ogłoszenie takich wyników? Ja tak jak mówię przekalkulowałem sobie to i na takim E3 (jeśli będzie) może być premiera LIVE nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach - stąd też brak z góry jasnej odpowiedzi. Ja do Pana Jacka nic nie mam, robi to co ma robić - decyzję podejmuje centrala. Jeśli jakoś uraziłem Pana to mówię przepraszam.

Pozdrawiam

Łukasz Stanek
czwartek, 04.03 2010
Nick: 0l3j
;/ tak się chyba biznesu nie robi ;/ a jak się nie ma nic do powiedzenia to się lepiej nie odzywać. A nie tylko ludzi jeszcze denerwować.
Pozdrawiam Adam
czwartek, 04.03 2010
Nick: klops
Panie Jacku, jak zawsze nakarmiono nas - szarą masę papką marketingową BEZ ŻADNYCH KONKRETÓW. A o nie własnie chodziło w całej akcji "we want live". Rozumiem, że taka pańska powinność... mydlić nam oczy, ale na litość boską ileż lat już to się ciągnie? Gdzieś należy postawić granice przyzwoitości. Ciągle tylko poczekajcie do [wstaw datę/wydarzenie] i ogłosimy coś więcej.
czwartek, 04.03 2010
Nick: nacho66
Panie Jacku

To dlaczego wprost pan nie moze powiedziec, ze w czerwcu na E3 pokazana zostanie usluga, lub chociaz plany uslugi LIVE dla Polski? Po co to owijanie w bawelne? "Dobre wiadomosci," to jest pusty frazes, typowa biznesowa paplanina, ktora, wnoszac po oszczednosci slow, wcale LIVE'a nie musi oznaczac. Bo przeciez gdyby definitywnie oznaczala to Pan pierwszy by sie tym pochwalil
czwartek, 04.03 2010
Nick: MM
Myślę, że chcą zrobić duży temat z xboxa na E3 w czerwcu i dlatego nie pozwalają Murawskiemu już teraz ogłosić, że Live będzie w Polsce w 2010. To tak jak w całej branży komputerowej wszyscy czekają na CEBIT w Hannowerze z ogłaszaniem nowych produktów chociaż oczywiście wiedzą o nich już dużo wcześniej. Myślę że Live w Polsce będzie a to opóźnienie to zwykły marketing, żeby mieć story na E3. Jak pojadą na E3 bez nowości o xbox (Natal, Live itd.) to nikt o nich nie będzie pisał w mediach.
czwartek, 04.03 2010
Nick: Analizer
Twierdzi Pan w poście powyżej, że mamy czytać między wierszami? Nie jest dla mnie to jednak nadal zbyt czytelne, a może by tak:

"zostaną ogłoszone wiadomości, które – jak sądzę - ucieszą wszystkich użytkowników konsoli Xbox" - gdyby Pan napisał, że ucieszą użytkowników Xbox Live, bądź chociaż napisał "internetowych użytkowników", to byłoby to czytelne. A tak, nie jest. Bo może chodzić o cokolwiek innego.

'Osobiście muszę powiedzieć, że już nie mogę doczekać się targów E3" - bo poznamy tam rozwiązanie tej całej sytuacji? To czemu nie napisał Pan, że na targach E3 nasza kontrakcja dobiegnie szczęśliwego końca? Albo że na targach E3 kontrakcja znajdzie kluczowe odpowiedzi? Bo samo stwierdzenie, że nie może się Pan doczekać targów może być stwierdzeniem wyrwanym z konteksty Live.

A jednak da się przekazać ten komunikat bardziej dosadnie, mimo wszystko nie puszczając pary z ust. No, chyba że to właśnie tak miało zabrzmieć jak zabrzmiało, bo Live NIE BĘDZIE...
czwartek, 04.03 2010
Nick: SkyPawel
Panie Jacku

Czy Pan chciałby być tak traktowany jako klient, jak Microsoft Polska traktuje graczy? Bez szacunku? Czy była umowa? 30 dni na odpowiedź? Konkrety, a nie marketingowy bełkot? Nie dość, że się spóźniliście, to jeszcze podaliście informację, jaką słyszymy od lat... Nie oczekiwałem podania daty, nie oczekiwałem super konkretów.. Ale 5 zdań...? Tylko na tyle było Was stać? Na to potrzeba było 30 dni?? Nie nawiązaliście nawet słowem do WeWantLive... Szczytem wszystkiego jest pseudo-angielski tekst Waszego komunikatu, pełen byków ortograficznych, których żaden Amerykanin by nie popełnił.

Czy to jest szacunek do klienta?
czwartek, 04.03 2010
Nick: Tadek
Do wszystkich tych, którzy chyba nie do końca rozumieją naszą (moją?) frustrację, czyli jak czytam to do Pana Jacka Murawskiego i niejakiego Piotra K z komentarzy:
Tu nie chodzi o to, czy firma coś robi czy nie robi. Mogłaby zrobić dosłownie wszystko ze swoimi produktami w Polsce, nawet jutro dać nam live i przedpremierowo natala (jeżeli byłoby to opłacalne), ale mogłaby też nie zrobić nic, czyli nawet nie sprzedawać oficjalnie xboxa w naszym kraju (i byłoby jak w chorwacji). I nie możecie mieć o to pretensji. To tak jakby burzyć się na Ferrari że nie mają w twoim mieście salonu samochodowego. Nie mają i już. Pogódź się z tym. To jest biznes i każdą decyzję musi przemyśleć sztab ludzi. To jest wielka korporacja która ma zarabiać. I z tym się wszyscy zgodzimy.
Kością niezgody jest tutaj - zrozumcie - traktowanie graczy. Szacunek do nich. Poważne podejście do sytuacji. Gdyby wszyscy ludzie z tej firmy podchodzili do sprawy poważnie, nie ośmieszaliby się takim oświadczeniem - tym, które tak nas wkurzyło. Nie można wierzyć komuś, kto rzuca słowa na wiatr. My tracimy zaufanie, wy klientów.
czwartek, 04.03 2010
Nick: ŁS
Ja przy mojej konsoli pozostanę bo ją lubię, ale MS (Xbox) stracił coś więcej niż parę złotych - stracił moje zaufanie jako konsument. Czekamy do Czerwca...
czwartek, 04.03 2010
Nick: czorny
SCEP już dziś powinien wykorzystać strzał w kolano polskiego oddziału MS i zrobić akcję w stylu: "Zamień klocka na Cell-procka" ;) Myślę, że MS odczułby taką promocję baaaardzo drastycznie...
czwartek, 04.03 2010
Nick: Guerilla
@mk - a ja jestem przekonany, że grubo się mylisz. Ty obstawiasz, że będzie tylko Natal, ja obstawiam, że będzie o Windows Live - m.in. w Polsce. Jaką kwotę stawiasz? Kto zgłasza się na sekundantów?
czwartek, 04.03 2010
Nick: mk
To w tym komunikacie było cokolwiek o xbox live! ?
Obstawiam, że wszystko co MS pokaże w czerwcu to będzie Natal , a o rozszerzeniu Live! nawet nie usłyszymy.
czwartek, 04.03 2010
Nick: XBOX360user
Sam Pan odpowiedział sobie na swoje pytanie. Odpowiedź wszystkich jest negatywna bo w przesłanej na wiadomości nie ma słowa o XBOX Live w Polsce. Tylko coś co ucieszy posiadaczy XBOX'a w Polsce. Równie dobrze może być to informacja, że w naszym kraju będzie sprzedawany Natal. Gwarantuje Panu, że jeśli w wiadomości otrzymalibyśmy sensowny komunikat o tym, że będzie coś na temat XBOX Live to odpowiedź była by pozytywna a tak? Jest to tylko zasłona dymna by kazać nam graczom czekać na targi E3 by potem kazać ponownie czekać... Niestety ale tak jest już od 4 lat. Ba, nawet więcej bo zapewnienia były jak był na rynku XBOX1.
czwartek, 04.03 2010
Nick: marek
Ja mam dosc czekania. Kupilem konsole konkurencji i juz nigdy nie kupie waszej konsoli.
Tam nikt z gory nie traktuje mnie jako zlodzieja.
czwartek, 04.03 2010
Nick: JustyM
No właśnie, więcej wiary! Bo tak narzekać to sobie można. @gracz xbox 360 masz rację. Mogli to zrobić z większą klasą. Ale, ale. Do tej pory nie możemy w Polsce kupić w itunes store muzyki. Generalnie Apple robi to samo co Microsoft, no i chyba nawet już dłużej niż z xboxem.
czwartek, 04.03 2010
Nick: lisek84
Szanowny Panie Jacku. Ja tak bardzo krótko, bo zostało już powiedziane wiele. Obiecywaliście Live (Microsoft) - teraz obiecaliście rzeczową odpowiedz na nasze stanowisko. Dostaliśmy bełkot napisany przez was na kolanie!
czwartek, 04.03 2010
Nick: gracz xbox 360
Piotrzę K, myślę że nie o to chodzi graczom, przynajmniej nie mi, sam pracuję w korporaci i zdaję sobię sprawę iż niektóre decyzję wymagają czasu i całego tuzina podpisów oraz debat... jednakże 6 lat oczekiwania na xbl to trochę dużo tak samo jak nieprofesionalne przekazanie info. od centrali
czwartek, 04.03 2010
Nick: Piotr K
Podobno jedynie 20 procent Polaków, którzy oglądają wiadomości rozumie co się do nich w tych programach mówi. I mam wrażenie, że podobnie jest z naszą społecznością. Wiele cierpkich słów. Jasne - można było oczekiwać, że powiedzą: Tak, będzie - 24 maja. Ale nie powiedzieli i mnie to nie dziwi.
Zobaczcie na artykuł:

http://www.onlinecenter.pl/6123/Aktualnosci/Jacek-Murawski-ponownie-o-Xbox-Live.html

Zgadzam się z autorem. I wróćmy na ziemię. Jasne, jesteśmy Polakami i czujemy się wyjątkowi. I to może wywołać frustrację. Ale to nie ma nic do rzeczy. Ja czytam komentarz Jacka Murawskiego bardzo pozytywnie i jestem przekonany, że w czerwcu będzie xbox live dla nas, graczy z Polski.

A tak BTW..... ciekawy jestem co wtedy powiedzą wszyscy autorzy komentarzy mówiących, że live nie będzie w Polsce.
czwartek, 04.03 2010
Nick: rozporkowy
Na co Pan liczy? Że mówiąc nam na około takie rzeczy teraz, później będzie się pan z nas śmiał i stwierdzi - "a widzicie, wystarczyło poczekać. oto wasz live. i po co się tak rzucaliście?" Pana firma straciła wiarygodność po ostatniej obietnicy na funday. i choćbyście teraz obiecali nam nawet złote góry, to na jakiej podstawie sądzicie, że uwierzymy? otóż NIE WIERZYMY WAM i koniec. tracicie szacunek, więc niech Pana nie dziwią takie a nie inne komentarze na blogu!
czwartek, 04.03 2010
Nick: mam na imię Krzysztof
P. Jacku, nadal pan nie rozumie istoty i warunków umowy między MSPL a WWL. Miało byś jasno powiedziane "tak" albo "nie". Tymczasem wasze pismo to nic innego jak pr-owa ściema, gra na zwłokę itd. I pan jest jeszcze zdziwiony naszą reakcją? Chyba kwiatów pan nie oczekiwał... Poza tym jak mamy się czuć skoro pomimo zapewnień o poważnym podejściu do sprawy zostaliśmy tak OLANI !!!
czwartek, 04.03 2010
Nick: Paweł Płocharski
Trzydzieści dni czekaliśmy - w zapewnieniu, że nasze pismo trafiło do "najwyższych szczebli" firmy Microsoft - na odpowiedź. Dostaliśmy niepodpisane 5 zdań napisane łamaną angielszczyzną, a firma Edelman próbuje wmówić nam, że zostaliśmy potraktowani naprawdę poważnie.

Gdy zapytałem, kto z USA by mógł się pod tym podpisać dostałem jasną odpowiedź - pan Mirski. Więc jak mam się czuć nie oszukany? Czy w amerykańskim dziale Microsoft tak słabo znają język angielski?

Mamy się cieszyć z kolejnej wiadomości "poczekajcie" którą dostajemy od 6 lat? Czekaliśmy gdy Peter Moore mówił o premierze Xbox 360. Czekaliśmy gdy była premiera Xbox 360 w Polsce. Czekaliśmy gdy składano obietnice na Funday'u. I znów czekamy?

Nie zostaliśmy potraktowani poważnie. NIKT naszego pisma nawet nie przeczytał. Nikt nie okazał nam żadnego szacunku. Nie wiem czy Pan w ogóle widział nasze pismo, ale zakładam, że nie.

Była też mowa o blokadach regionalnych. Wczoraj w odpowiedzi dostałem informacje że do wina wydawców. Czyli Electronic Arts wprowadziło blokady regionalne by wydawać kody - zabierane nam z pudełek - na bazie skanu paragonu?

Myślałem, że klienta trzeba traktować poważnie. Najwyraźniej firma Microsoft nie jest partnerem do rozmów co udowodniła wczoraj i przez ostatnie lata.
czwartek, 04.03 2010
Nick: paweł z Wawy
Od 6 lat Pan i Pana firma obiecuje polski Live. I co? Nic! Kompletne dno! Napisanie takiej odpowiedzi zajęło wam 30 dni? Co w ogóle ma znaczyć? Chyba chcecie stracić masę klientów.
czwartek, 04.03 2010
Nick: kedar
Naprawdę ręce opadają jak czyta się Pana wypowiedź, potraktowaliście polskich graczy najgorzej jak się dało i jeszcze wyraża Pan zdziwienie reakcją na ta marną notatkę?
Napisał Pan:
"komunikatu na temat przyszłości usługi Xbox Live."
Proszę mi pokazać gdzie dokładnie we wczorajszej informacji od MS jest cokolwiek napisane o usłudze xbox live?
czwartek, 04.03 2010
Nick: kedar
Naprawdę ręce opadają jak czyta się Pana wypowiedź, potraktowaliście polskich graczy najgorzej jak się dało i jeszcze wyraża Pan zdziwienie reakcją na ta marną notatkę?
Napisał Pan:
"komunikatu na temat przyszłości usługi Xbox Live."
Proszę mi pokazać gdzie dokładnie we wczorajszej informacji od MS jest cokolwiek napisane o usłudze xbox live?
czwartek, 04.03 2010
Nick: mam na imię Krzysztof
P. Jacku, nadal pan nie rozumie istoty i warunków umowy między MSPL a WWL. Miało byś jasno powiedziane "tak" albo "nie". Tymczasem wasze pismo to nic innego jak pr-owa ściema, gra na zwłokę itd. I pan jest jeszcze zdziwiony naszą reakcją? Chyba kwiatów pan nie oczekiwał... Poza tym jak mamy się czuć skoro pomimo zapewnień o poważnym podejściu do sprawy zostaliśmy tak OLANI !!!
czwartek, 04.03 2010
Nick: dep
Sprzedam XBOX'a 360 z grami (ORYGINAŁY).
Kupię PS3 :)
czwartek, 04.03 2010
Nick: mikołajczyk.net
Gdyby Pan napisał "już w Czerwcu Microsoft przedstawi swoje stanowisko w sprawie Xbox Live w Polsce" nikt nie miałby żadnych uwag. Ale informacja że w czerwcu dowiemy się czegoś co ucieszy każdego posiadacza konsoli to już jest owijanie w bawełnę i mówienie czegoś żeby tylko coś było powiedziane. Równie dobrze może się okazać że w czerwcu na E3 zostanie ogłoszone wprowadzenie nowego dashboarda...
czwartek, 04.03 2010
Nick: Gracz xbox
jako użytkownik konsoli xbox 360 czuję się zniesmaczony iż poraz klejny próbuję Pan odwrócić kota ogonem i tłumaczy graczom że powinniśmy się cieszczyć z nic nie wnoszącej 4 zdaniowej informacji od MS, wstyd mi iż dokonując zakupu ponad rok temu wybrałem Państwa produkt
czwartek, 04.03 2010
Nick: Bebe
Panie Jacku, uważa pan że notatka którą polscy gracze dostali tak naprawdę od Pana jest wystarczająca a ponadto profesjonalnie przygotowana? Przecież tam roi się od błędów, zdań składniowo błędnych. Niech się Pan nie dziwi, chociaż wiem, że oficjalnie Pan nie może tego przyznać, ale jako gracz w Polsce powinien się Pan czuć oszukany i sponiewierany przez firmę którą Pan reprezentuje. Czy firma pokroju Microsoftu może komunikować graczom że są oni i tutaj cytuje "jednym wielkim syfem"? Proponuję się jednak zastanowić, czy niektóre osoby nadają się do pracy jaką im zlecono. Każdy PR'owiec zostałby wywalony na zbity pysk po takiej wypowiedzi. Jeżeli jakkolwiek firmie Microsoft zależy na tym aby marka Xbox w Polsce coś znaczyła jest to ostatni dzwonek na jakąkolwiek akcję z Waszej strony. Koniec.
czwartek, 04.03 2010
Nick: Tymonski
A ja twierdzę, że MS zatrudnia całkiem zdolnych i kompetentnych ludzi. Idealnie pasujących do tego, jakie stawia im się zadania. Bo któż inny umiałby dać odpowiedź na pytania o LIVE bez używania kluczowych słów takich jak "live" - toż to mistrzostwo socjotechniki!

Myśleliście, że tym bełkotem zamkniecie nam usta?

Rozumiem, że firma ma narzucone embargo na informację. I jeżeli na prawdę szykujecie LIVE (haha!) to nam przecież nie możecie tego powiedzieć. Ale myśli Pan, że na usilne puszczanie nam oczka mówiąc "ostaną ogłoszone wiadomości, które [...] ucieszą wszystkich użytkowników konsoli Xbox" ktoś się jeszcze nabierze? Macie nas za kretynów?

Nie orientuję się, czy ponad Panem są w naszym krajowym oddziale jeszcze jakieś osoby. A zastanawiam się nad tym, bo nie wiem kto wymyśla takie bzdury i prowadzi do takich sytuacji. Nurtuje mnie bardziej jednak to, jaki macie kontakt i stosunki z centralą w Ameryce? Uważam, że mam prawo zadać to pytanie. W końcu jest Pan przedstawicielem naszego kraju - czyli pośrednio też mnie samego - w firmie Microsoft, prawda? Może jest tak, że z centrali przychodzą proste polecenia typu "uspokoić sytuację w Polsce". I wasza w tym głowa jak to zrobicie. Proszę nam to chociaż wytłumaczyć, bo może nawet Wy jesteście przez centralę olewani. No bo jak inaczej wytłumaczyć tą żenującą odpowiedź dla wewantlive?

I ja rozumiem, że nie możecie "być z nami", bo musicie "być z nimi" - waszym pracodawcą. Ale na Boga - trochę wyrozumiałości i dobrych chęci nie spowoduje, że obetną wam wypłaty! W końcu też jesteście ludźmi czy już nie?
czwartek, 04.03 2010
Nick: qube222 PL
Szanowny Panie Prezesie

Wydaj się ,że człowiek po studiach, świetnie wykształcony , dyplomy MBA pewnie i inne też , nie powinien być chyba zaskoczony tym ,że ludzie zrobieni , że tak napiszę w "bambuko" są raczej negatywnie ustosunkowani do tak zwanego komunikatu.
A może po prostu Pan za rzadko opuszcza swój gabinet i nie zauważył, że "ciemny lud" już wszystkiego nie kupi.

pozdrawiam
qube222 PL

PS. Mam nadzieję ,że za negatywny komentarz nie otrzymam bana, pozostało mi jeszcze trochę punktów do wydania. Niech sobie chociaż moje dzieci jeszcze trochę pograją, mnie niestety przestało to już to bawić.
czwartek, 04.03 2010
Nick: Pawel
Szanowny Panie Murawski,

Jeśli uważa Pan, że na targach E3 zostanie ogłoszona jakakolwiek informacja dt. XBL w Europie Wschodniej pozostaje mi wątpić w Pana kwalifikacje do sprawowania stanowiska. E3, pomijając fakt że jest to impreza silnie ukierunkowana na rynek USA, to zapowiedzi najważniejszych gier oraz usług. Jeśli rzeczywiście musimy czekać do E3 oznaczałoby to, że usługa zostanie zaprezentowana na scenie podczas głównej konferencji, co jest fantazją i bajaniem. Jedyne usługi tak ogłoszone będą dotyczyć rynku USA oraz UK.

Prawdopodobne jest również, że jakiekolwiek ogłoszenie dotyczyć będzie NATALa, a nie XBL. Świadczy o tym Pańska wypowiedź "Otrzymaliśmy przede wszystkim pozytywną informację, że już wkrótce, na targach E3 w Los Angeles zostaną ogłoszone wiadomości, które – jak sądzę - ucieszą wszystkich użytkowników konsoli Xbox." jak również brak jakiegokolwiek odniesienia do XBL o oficjalnej odpowiedzi. Mowa tak jest jedynie o "interaktywnych doświadczeniach" oraz "lepszym poziomie rozgrywki".

Panie Murawski, rozumiem, że blog ma służyć głównie promowaniu oficjalnej linii Microsoftu. Mógłby Pan jednak robić to mniej bezwstydnie.

Pozdrawiam,
Paweł
czwartek, 04.03 2010
Nick: R
Wczoraj przedstowiono łamaną angielszczyzną notatkę, która jest zapowiedzią zapowiedzi - otrzymujemy takie średnio co pół roku. Dodatkowo nigdzie nie jest napisane, że dotyczy ona Live'a. Stwierdzenie "finalizujemy plany związane z przyszłymi działaniami na polskim rynku" może dotyczyć wszystkiego - np projektu Natal.
Poza brakiem jakichkolwiek informacji o uruchomieniu usługi nie odniosiono się do reszty postulatów, takich jak np: zaprzestanie "kastracji" polskich wydań gier z kodów na DLC czy zniesienie blokady regionalnej uniemożliwiającej pobranie niektórych treści.
W skrócie po 30 dnach dostajemy 5 zdaniową anonimową notatke pisaną w ostatniej chwili, która zawierają mnóstwo błedów i zero konkretów.
czwartek, 04.03 2010
Nick: robber
na odpowiedź, która została skleciona w polskim oddziale M$, po wyznaczonym czasie (stąd to "przesunięcie za sprawą różnic czasu", który jest stekiem bzdur, bo nikt zdrowo myslacy nie uwierzy, ze to list z USA), z masą błędów, niespójnością wypowiedzi? List, ktory jest wieklim przekretem, robieniem z graczy debili? Polscy podopieczni MS dobrze wiedzą, że na E3 pojawi się coś o Natalu i to jest ta cała świetna wiadomość dla graczy - że MS wyda w Polsce Natala!!! Juhuuu!!! I zawsze bedzie wytlumaczenie, ze w tym pseudo-liscie nikt o XBLA w Polsce nie mowil, poczekajcie jeszcze troche...
czwartek, 04.03 2010
Nick: Dahman
Panie Jacku,
Problem jest taki, ze oklamywanie polskich graczy nie jest dobra strategia.
Mielismy dostac odpowiedz z Redmond, dostalismy odpowiedz napisana po angielsku przez polaka, ze srednia znajomoscia angielskiego, bo nikt kto jezykiem ang. posluguje sie na codzien nie pozwolilby sobie na tak razace bledy gramatyczne.
Sprawa zostala potraktowana bardzo nieprofesjonalnie.
Serdecznie zycze sukcesow i moze w przyszlosci uda sie odbudowac zaufanie do panskiej firmy graczom.
Pozdrawiam.
czwartek, 04.03 2010
Nick: Adam Gołąbiewski
Jak mamy na tą wiadomość spojrzeć inaczej jak jest ona napisana dokładnie w takim stylu jaki jest nam serwowany od lat. A co miało być na ostatnim Xbox Fun Day? Też mieliśmy dostać konkretną informację co z XBL w Polsce.. i co? Na obietnicach się skończyło.

"Fani Xbox 360 już wkrótce mogą się spodziewać informacji o tym, jak zamierzamy przenieść rozrywkę związaną z Xbox 360 w Polsce na inny, jeszcze lepszy poziom. " No super, ale konkrety proszę, bo równie dobrze możecie ogłosić premierę Natala albo jakiegoś tytułu na Xboxa - tyle właśnie wynika z tego zdania
czwartek, 04.03 2010
Nick: mierniczek
Panie Jacku.
Poprostu rece opadaja. Z czego tu sie cieszyc?
Z tego ze dostalismy zapowiedz zapowiedzi? Zalosne i tyle.
Co pan napisze w swoim blogu jesli na E3 zapowiedza dla nas (jak i calego globu) Natala, a o live w Polsce nie bedzie slowa?
Tak, wiem, ze to tylko gdybanie, ale takie zapowiedzi sa juz od kilku ladnych lat.
"Poczekajcie ... to juz za chwile ... juz niedlugo zapowiemy" - zapowiedz zapowiedzi - jeden wielki LOL
czwartek, 04.03 2010
Nick: ŁS
Ze wszystkim się zgodzę Panie Jacku, ale zgodzi się Pan że nie dostaliśmy ani jednego konkretu, a czekaliśmy na odpowiedź 30 dni (na dodatek MS się nie wyrobił czasowo). Co innego gdyby napisano np. Prace z XBL Polska są w trakcie realizacji, na E3 poznacie szczegóły. Gdyby coś takiego napisano to spoko, nie ma problemu. MS natomiast nie podał żadnych szczegółów, wręcz leje wodę. Trudno poczekamy do Czerwca, ale nie ukrywam że podejście centrali strasznie mnie zbulwersowało. Do Pana i do MS Polska nic nie mam, wy tylko administrujecie i przekazujecie informacje do centrali, ale Redmond i ich zachowanie to kpina. Proszę się nie przejmować tym co poniektóre osoby mówią o polskim oddziale - wielu nawet nie wie jaki jest wasz zakres działań.

Pozdrawiam Łukasz Stanek!
czwartek, 04.03 2010
Nick: m1sza
Panie Jacku, a ja jestem zaskoczony, że jest Pan zaskoczony :)

Pominę fakt, że odpowiedź od (niby) centrali dostaliśmy w takiej formie i na dodatek z błędami, co wywołuje wrażenie, że a) było to sklecone na kolanie b) nie wyszło poza polski oddział. Niestety.
W mojej firmie oświadczenia, czy odpowiedzi pisemne wysyła się albo pocztą, albo w formie PDF na papierze firmowym i bez błędów :)
No i czy sklecenie pięciu zdań wymagało 30 dni?

Głównym problemem jest fakt, że oświadczenie to nie mówi nic o Xbox LIVE!, bo cóż ma oznaczać "finalizujemy plany związane z przyszłymi działaniami na polskim rynku i zamierzamy je ogłosić na najbliższych targach E3"? To jest jakiś potok pustych słów, które nijak nie są odpowiedzią na pytanie organizatorów WeWantLive. Jest wysoce prawdopodobne, że może tu wcale nie chodzić o LIVE!, a jedynie o Natala.

Nikt nie spodziewał się konkretów, ale mimo wszystko wypadało napisać coś więcej. Chciażby "więcej informacji na temat Xbox LIVE w czerwcu na E3". Mydlenie oczu "działaniami" to granie na czas i liczenie na to, że LEGALNI użytkownicy, którzy supportują Wasz produkt, po prostu się odczepią. Ja rozumiem, że możecie nie mieć w planach uruchomienia Xbox LIVE! w Polsce w najbliższych latach i rozumiem, że nikt by czegoś takiego nie napisał, bo to strzał w stopę (a nawet w dwie stopy). Z drugiej strony potraktwanie społeczności takim pięciozdaniowym wykrętem napisanym z błędami jest karygodne.

Z pozdrowieniami,
Michał Majewski
czwartek, 04.03 2010
Nick: Kacper Potocki vel Katanka
Kpina :( Ręce opadają. Warto przeczytać to: http://www.konsolowisko.pl/?t=item&id=1176
czwartek, 04.03 2010
Nick: natal
Otrzymaliśmy przede wszystkim pozytywną informację, że już wkrótce, na targach E3 w Los Angeles zostaną ogłoszone wiadomości, które – jak sądzę - ucieszą wszystkich użytkowników konsoli Xbox.

A nie przyszło drogiemu koledze do głowy to że wcale nie chodzi tu o LIVE. A o Natal-a ?
czwartek, 04.03 2010
Nick: split
Panie Jacku,
Jest Pan zaskoczony? A to czemu? Przecież akcja We Want Live sformułowała bardzo jasne postulaty i świetnie zdaje Pan sobie sprawę z tego, że nie takiej odpowiedzi się spodziewaliśmy! Odpowiedzi, w której nie ma ani słowa o Live, o zniesieniu blokad regionalnych. Ani słowa! Mamy za to, przepraszam za wyrażenie bełkot, który słyszymy od kilku lat w stylu "kiedyś będzie". Mamy dosyć czekania i obietnic, wszyscy wiem, że na E3 w czerwcu dostaniemy Natala i datę kiedy być może dostaniemy XBL w Polsce, ale to nie o to chodziło. Nie pisze tutaj z perspektywy zawiedzionego nastolatka, ale klienta, który jest notorycznie przez firmę w której Pan pracuje, że użyję delikatnego słowa - ignorowany... naprawdę nie ma się Pan czemu dziwić. Wczorajsza odpowiedź (rzekomo) Centrali, to ostateczny dowód na to, że klienci w Polsce są klientami, że zacytuję polityka "dzikiego kraju", i nie zasługują na poważne traktowanie. Wszystko wskazuje na to, że klientem Microsoftu już nie będę i pewnie nie tylko ja.
Pozdrawiam
Grzegorz
czwartek, 04.03 2010
Nick: afwi
nie, nie spojrzymy inaczej panie Murawski.
jeżeli ta odpowiedź, która dotarła do przedstawicieli WWL to faktycznie odpowiedź z USA, to firma ta zatrudnia polskich gimnazjalistów do pisania pism oficjalnych bo ilość błędów w oryginale przeraża. albo to, albo ma nas tak głęboko w poważaniu, że nie chciała łaskawie przepuścić to przez proofreading, który powinien być rzeczą oczywistą w przypadku oficjalnych pism.
reasumując - przestań pan ściemniać i daj pan konkrety.
czwartek, 04.03 2010
Nick: no spoko, czekam
Aha.

Dodaj komentarz

Komentarz *

Nick *